Tegyük föl, hogy szeretnél bemutatkozni néhány lehetséges partnercégnél a kézműves termékeiddel. Szeretnéd bemutatni nekik, hogy mit készítesz, és hogy te kivagy.
A kézműves tevékenységed bemutatásának egyik nagyon fontos eleme a portfóliód. A portfólió még akkor is a siker egyik kulcsa lehet, ha a kézműves termékeid lenyűgözőek, magukért beszélnek. Ha nem elég színvonalas a prezentálásod, akkor elveszítheted az ügyet.

(Kép: www.pinterest.com/pin/417568196673092329/)
Abban szeretnék most ötleteket, segítséget adni, hogy hogyan találd meg a portfólióddal a hozzád illő leendő partnereket, és rajtuk keresztül az új ügyfeleket is. Kétféle módon mutatkozhatsz be. Az egyik, mikor fizikai valóddal vagy jelen a találkozón, a másik pedig, mikor elektronikusan mutatod meg munkáidat. Ez a mostani írás arról szól, amikor te is jelen vagy a találkozón személyesen.
(Kép: www.pinterest.com/pin/418342252860760404/)
- 1. Nézzünk 1-2 technikai ötletet először. A porfólió mérete lehet a klasszikus szabványméret: A/4, esetleg az A/3-as méretben is lehet szerintem gondolkodni, és nem minden esetben kell álló méretben elkészíteni. Van, mikor a téma szempontjából a fekvő formátum érdekesebbé teszi az egész tálalást. Illetve elszakadhatsz a szabványos méretektől is, mert egy 21×21 cm-es méretben is gyönyörűen mutathatod be a kézműves vállalkozásod. Legyen az összekapcsolása és fűzés olyan a porfóliónak, hogy ha valaki állva, kézben fogva akarja végiglapozni, akkor se csukódjon mindig össze magától. Ezért javaslom a spirálos fűzést, vagy a gyűrűs összefűzést, mert a sínnel, vagy ragasztással összefűzött lapokat nem tudod teljesen kihajtani. Még jó megoldás lehet az is, ha leporelló szerűen állítod össze a portfóliót, de ennek a megtekintése a leendő üzleti partner részéről csak akkor lesz kényelmes, ha le tudja tenni egy asztalra, míg nézi. Az elő-, és hátlap legyen 250-300 g/m2-es karton, míg a belívek 90 g/m2-ek.
Ha digitális nyomdában készül a nyomtatás, akkor JPG vagy PDF filet kell készítened és így kell leadnod az anyagot. Mindkét esetben CMYK-ban dolgozz, és 300 dpi-s legyen a felbontás. Én ezt mindig leegyeztetem a nyomdával még az elején, mert lehetnek egyedi szokások is.
Ha digitális nyomdában készül a nyomtatás, akkor JPG vagy PDF filet kell készítened és így kell leadnod az anyagot. Mindkét esetben CMYK-ban dolgozz, és 300 dpi-s legyen a felbontás. Én ezt mindig leegyeztetem a nyomdával még az elején, mert lehetnek egyedi szokások is.
(Kép: www.pinterest.com/pin/537476536753557587/)
2. Megjelenésre vonatkozik az következő tipp, vagyis az, hogy legyen a portfóliódnak előlapja és hátlapja. Az előlapon szerepeltesd a logód, ha ez még nincs, akkor adj címet a projektnek, vagy használd azt a fantázia nevet, amit a kézműves termékeidhez használsz. A logót és egy alcímet együtt is szerepeltetheted az előlapon.
(Kép: www.pinterest.com/pin/517351075917852595/)
3. Gondolkodj és tervezz mindig oldalpárokban, vagyis amikor kinyitod a portfóliódat, akkor egy oldalpárt látsz magad előtt. Ez így együtt és önállóan is éljen meg látványban. Az első belső oldalon tüntesd fel a termékekre vonatkozó szükséges engedélyeket, tanúsítványokat, azok számait, mert sok esetben csak ezekkel lehet úgyis forgalmazni a termékeket. Ha vannak díjai az alkotásaidnak, azokat is sorold fel!
(Kép: www.pinterest.com/pin/2533343516427001/)
Burján Eszter 'Aster' a meselámpa készítő, üvegre festő festő says:
Ez nagyon hasznos volt, köszönöm Éva
benkee says:
Örülök, ha tudod használni! Szívesen meg is nézném Eszter, ha elkészülsz vele